Medewerker Competence Center Banksparen bij de Rabobank

Vacature 26-01-2022 18:47 (3 maanden geleden) Chaima Masouti
  • FinanciĆ«le administratie

Functienaam: Medewerker Competence Center Banksparen Startdatum inzet: z.s.m. Verwachte einddatum: 01-12-2022 Plaats van inzet: Thuiswerken (1x per maand Eindhoven) Aantal contract uren per week: 32-36 Uiterste datum van aanbieding: 02-02-2022 00:00 Recruiter: Annemiek Burggraaf-Lub

Voor Rabobank is Brainnet op zoek naar een Medewerker Competence Center Banksparen.

Deze aanvraag leent zich uitstekend voor statushouders. De Rabobank is een coöperatieve bank met meer dan 8,5 miljoen klanten. Met grote en kleine initiatieven wil de bank de wereld een beetje beter maken. Zo ondersteunen ze lokale ondernemingen en goede doelen organisaties en leveren ze op deze manier bij aan de welvaart en het welzijn in de omgeving.

Competence Center Banksparen (CCB) bestaat uit 11 medewerkers en is een ambitieus team. Er heerst een open cultuur. Het CCB is specialist op het gebied van Bankspaarproducten. Denk aan Rabo ToekomstSparen, Rabo ToekomstUitkering, Rabo GoudenHanddrukSparen, Rabo GoudenHanddrukUitkering en Rabo OpbouwSpaarrekening. In samenwerking met de lokale bank wordt er gestreefd naar een 9+ klantbeleving.

Welke werkzaamheden gaat de medewerker doen? Samen met het team help je de bank bij de specifieke beheerprocessen omtrent de life events (overlijden, echtscheiding, afkoop en emigratie) en correctiewerkzaamheden op het gebied van Bankspaarproducten. Tevens breng je de consequenties hiervan helder in beeld voor de Lokale Banken. Je houdt ervan om te sparren over de beste oplossing voor de klant met inachtneming van de fiscale en juridische mogelijkheden.

Door life events (overlijden, echtscheiding, afkoop en emigratie) kan er een hoop veranderen als het gaat over bankspaarproducten. Zo kan iemand die zijn pensioen aan het opbouwen is ineens besluiten het te willen afkopen. Je noemt dit een beheerproces. Aan jou de taak om samen met de lokale bank inzichtelijk te maken welke stappen de klant moet ondernemen. Hetzelfde geldt voor een echtscheiding of een overlijden. Je analyseert elk klantdossier en brengt fiscale en juridische mogelijkheden in kaart. Oplossingen stem je met de lokale bank af zodat er een goede uitleg naar de klant gegeven wordt. Hierbij heb je ook telefonisch contact met klanten over bankspaarproducten of contact via de chat met interne collega's.

Je start op een aantal processen en gaandeweg leer je steeds meer taken op te pakken. Eventueel is doorgroei naar een schaal 6 functie mogelijk indien je alle processen beheerst. Dit is in overleg met de manager en de mogelijkheden die er op dat moment zijn binnen het team.

Wat voor collega zoeken wij? Je hebt al kunnen lezen dat je een functie gaat uitoefenen waarbij je snel verbanden moet kunnen leggen en veel verantwoordelijkheid draagt. Hierbij zijn de volgende zaken ook belangrijk:

• Je hebt minimaal een HBO opleiding; • Je bent analytisch sterk en denkt graag mee in hoe zaken slimmer, beter en efficiënter kunnen; • Je staat sterk in je schoenen en kan je bevindingen goed verdedigen; • Je hebt affiniteit met direct functioneel klantcontact (via e-mail en telefoon, chat); • Je bent in het bezit van WFT Basis of bent bereid deze binnen 3 maanden te behalen; • Je bent bij voorkeur ook in het bezit van WFT Vermogen (dit is niet verplicht).

Aanvullende informatie: • Momenteel wordt er bij deze klant thuis gewerkt en worden de richtlijnen van het RIVM gevolgd. Het team komt 1 keer per maand samen op locatie Eindhoven; • Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de (Rabobank) cao. Deze inzet valt in schaal 5 van de Rabobank cao; • Wij ontvangen graag de persoonlijke motivatie en het CV in het Nederlands; • Pre-employmentscreening: Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden. Wij sturen u op dat moment de daarvoor benodigde documenten toe. Uw kandidaat mag pas starten na afronding van de pre-employmentscreening. • De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd. • De kandidaat mag op maximaal één aanvraag tegelijkertijd aangeboden worden. Dit betekent dat de kandidaat gedurende de exclusiviteitsperiode (4 werkdagen) alleen bij Brainnet - Rabobank is aangeboden; • Daarnaast is het van belang dat de kandidaat beschikbaar is voor de hele gevraagde periode in de aanvraag; • Bij het aanbieden van kandidaat gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met de voorwaarden van deze specifieke klant. Bent u niet bekend met deze voorwaarden kunt u die opvragen bij de verantwoordelijke recruiter.

BELANGRIJK!: Vul alle kandidaat gegevens juist in. Vul bij “woonplaats” de woonplaats in van de kandidaat. Dit zijn gegevens die de klant wil ontvangen met de aanbieding. Bij onvolledige/onjuiste aanbiedingen is er een risico dat de kandidaat niet aangeboden kan worden en hiermee afgewezen wordt.

Je beste kandidaat kan worden aangeboden door een reply op deze e-mail. Vermeld altijd het bovenvermelde aanvraagnummer in de onderwerp regel. Wij willen graag benadrukken dat je alleen jouw beste kandidaat aanbiedt.

Benodigde informatie: Bij de aanbieding ontvangen we graag de volgende gegevens. Incomplete aanbiedingen kunnen we helaas niet in behandeling nemen: • Een recent CV (inclusief achternaam, geboortedatum en woonplaats);
• Een korte motivatie waarom deze kandidaat geschikt is; • Ingevulde tabel (zie onder).